UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grønlandsk GL Gave Gave til UCB

2018-03-14Læs et Ord til Dagen i dag (2018-06-19)2018-03-16
Ordet for 2018-03-15
15. marts
Kuren mod bekymring
"... bring i alle forhold jeres ønsker frem for Gud i bøn og påkaldelse med tak." Fil 4,6
Bibelen siger: "Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle forhold jeres ønsker frem for Gud i bøn og påkaldelse med tak. Og Guds fred, som overgår al forstand, vil bevare jeres hjerter og tanker i Kristus Jesus." (Vers 6-7)
Hvis du beder mere, bekymrer du dig mindre. Det vil sige, at du kan vælge: Enten beder du for problemerne, eller også bekymrer du dig over dem. I bøn overgiver du dit problem til Gud, og derfor får du større fred i sindet. Betyder det så, at du aldrig mere spekulerer på det problem? Nej. Det betyder, at du bekymrer dig mindre.
Du kan sætte dig som mål helt og holdent at give det til Gud, men det kan man kun opnå trin for trin. Gud beder dig ikke komme ind i en fornægtelses-tilstand. Hvis du lader, "Don't worry - be happy!", tegne din livsholdning, ser du bort fra alvoren i de problemer, du har. Gud forventer ikke, at du pludselig holder op med at tage dig af dit problem. I stedet tilbyder han et alternativ til den meningsløse og udmattende vane med bekymring: "... bed uophørligt" 1.Tess 5,17
Betyder det, at en bøn på tredive sekunder vil befri dig fra al ængstelse? Nej. Det betyder, at du starter din dag med bøn, og fortsætter med at bede af og til hele dagen igennem. Bed, når du kører. Bed på arbejde. Bed inden din frokostpause. Bed, når du får et vanskeligt telefonopkald. Bed, når du er skuffet over noget. Bed, når der kommer overraskelser. Bed, når du sejrer. Bed midt i smertefulde nyheder. Bed uden ophør - bogstaveligt talt. Din himmelske Fader, som er dybt berørt af dine kampe, elsker, når du kommer til ham og beder om hjælp. Han er lige der, klar til at træde til. Du skal bare bede ham om at gøre det.
Bibellæseplan: Sl 74; Rom 2; 4.Mos 31-32
... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@UCB.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.