UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grønlandsk GL Gave Gave til UCB

2018-07-11Læs et Ord til Dagen i dag (2018-07-22)2018-07-13
Ordet for 2018-07-12
12. juli
Undgå stridigheder
"For hvor der er misundelse og selvhævdelse, dŽr hersker der uorden og alt muligt ondt." Jak 3,16
Apostlen Paulus skrev: "... gør min glæde fuldstændig ved at have det samme sind, ved at have den samme kærlighed, med Žn sjæl og Žt sind. Gør intet af selviskhed og heller ikke af indbildskhed, men sæt i ydmyghed de andre højere end jer selv. Tænk ikke hver især på jeres eget, men tænk alle også på de andres vel." Fil 2,2-4
Stridigheder skaber ravage i relationer. De stammer ofte fra et oppustet ego og fører til sammenligninger, konkurrence og fordømmelse. Jakob påpeger at: "... hvor der er misundelse og selvhævdelse, dŽr hersker der uorden og alt muligt ondt." Så vær Žn, der er opmærksom på strid! Udryd den i samme øjeblik, den stikker sit grimme hoved frem! "Se til, at ingen går glip af Guds nåde, at ingen bitter, skadelig rod får lov at sætte skud, så mange forgiftes af den." Hebr 12,15
Hvis du ønsker at vandre i Guds velsignelse, så skal du forsøge at leve i harmoni med andre. Er det altid let? Nej, men jo før du lærer det, jo bedre vil det gå for dig. Når Gud beder dig om at "vende den anden kind til," eller "trække det korte strå," må du trække på hans nåde og gøre det. Bed: "Herre, giv mig din visdom i denne situation." Han vil give dig den. "Men visdommen fra oven er først og fremmest ren, og desuden er den fredselskende, mild, omgængelig, fuld af barmhjertighed og gode frugter, upartisk og oprigtig.ÊRetfærdighed er en frugt af det, der sås i fred, og den tilfalder dem, der stifter fred. Jak 3,17-18
Altså: Hvis du ønsker Guds velsignelse over dit liv, så lad være med at være stridbar.
Bibellæseplan: Sl 11; Matt 11; Joel 1-3

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@UCB.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.