UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grønlandsk GL Gave Gave til UCB

2017-12-05Læs et Ord til Dagen i dag (2017-12-15)2017-12-07
Ordet for 2017-12-06
6. december
"Herre, hvad skal jeg gøre?" (4)
"... jeg leder dem ad stier, de ikke kender ..." Es 42,16
Endnu en måde, hvorpå Gud kan lede dig: Ved at konfrontere dig med din frygt og lade dig tage et skridt i tro.
Føler du dig bange eller usikker på Guds vilje i din situation? Hans løfte til dig lyder: "Jeg fører de blinde ad veje, de ikke kender, jeg leder dem ad stier, de ikke kender. Jeg gør mørket foran dem til lys, det bakkede land til slette. Det vil jeg gøre, og jeg opgiver det ikke." (Vers 16) Læg især mærke til udtryk som "veje, de ikke kender", "det bakkede land" og "mørket foran dem". Hvis du har søgt Guds vejledning gennem Skriften, når du har prøvet at lytte efter Helligåndens tilskyndelser, og når du har opsøgt vise og troværdige mennesker, så må du træde ud i tro og gøre det, du tror, Gud har kaldet dig til at gøre.
Det er een sag at spørge: "Herre, hvad skal jeg gøre?" Det er noget ganske andet at spørge: "Vil jeg handle på det, du har vist mig, at jeg skal gøre?"
Prøv at besvare disse to spørgsmål: a) Hvorfor har du det så svært med risici? Vær ærlig. For de fleste er risici og forandringer ubehagelige, udfordrende og måske endda truende. Det er derfor, Bibelen siger: "Stol på Herren af hele dit hjerte, og støt dig ikke til din egen indsigt." Ordsp 3,5 Du har altid levet med den vane, det er, at støtte dig til det, du selv formår; det er en vane, som er svær at bryde. Gud siger jo ikke: "Så brug dog din forstand!" Han siger: "Støt dig ikke til den - støt dig til mig."
b) Er du parat til at ændre dit liv på afgørende vis - idet du forudsætter, at det er efter Guds vilje? Du må nødvendigvis besvare disse to spørgsmål; for først, når du har gjort dŽt, er du klar til at komme videre.
Bibellæseplan: Ordsp 7; Åb 13; Neh 6-7

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@UCB.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.