UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grnlandsk GL Gave Gave til UCB

Ordet for 2020-01-23
23. januar
Stå fast på Guds ord (3)
"Men enhver idrætsmand er afholdende i alt - de andre for at få en sejrskrans, der visner, men vi for at få en, der ikke visner." 1.Kor 9,25
Når du forsøger at tabe dig. Undersøgelser bekræfter, at over halvdelen af ‌‌befolkningen i den vestlige verden i dag er overvægtige. Hvis du er en af ‌‌de mange, der kæmper med et vægtproblem, og de gentagne svigt, der ofte følger med, er her den gode nyhed: Gud kan hjælpe dig med at vinde kampen! Ofte handler det ikke om, hvad du spiser; men det handler om, hvad 'der spiser dig'. Vi overspiser for at finde trøst og lindring for stress og angst, men det er en kortsigtet løsning, og den virker ikke.
Salmisten gik direkte til roden af ‌‌sit problem: "Ransag mig, Gud, og kend mit hjerte, prøv mig, og kend mine tanker, se efter, om jeg følger afgudsvej! Led mig ad evigheds vej!" (Sl 139, 23-24)
Gud kan lindre de ængstelige tanker i dig. Helligånden er den største terapeut i verden. Når du overgiver dig og beder ham om at tage bolig i dig, opdager du, at “åndens frugt er ... selvbeherskelse" (Gal 5,22-23) Han kan give dig magt til at styre din appetit og begynde at leve af Skriften: “Enten I altså spiser eller drikker, eller hvad I end gør, skal I gøre alt til Guds ære. “ (1.Kor 10,31)
Så gør dette til din bøn i dag: “Helbred mig, Herre, så jeg bliver helbredt, frels mig, så jeg bliver frelst, for du er min lovsang." (Jer 17,14) Ordet til dig i dag er: Med Guds hjælp kan du tabe dig og holde vægten.
Bibellæseplan: Sl 23; Matt 23; 1.Mos 45-46

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@ucb.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.